środa, 25 marca 2020

Temat: Animuj imię – scratch na rozgrzewkę.


 Cel: 
- potrafię wstawiać tło i duszka w programie scratch
- potrafię utworzyć skrypt zmieniając kolor duszka  


1. Logujemy się na swoje konto na platformie: scratch.mit.edu


2. Z biblioteki wybieramy dowolne tło (takie, które pasuje do mojego imienia)


3. Usuwam duszka – kotek (kliknij na wiaderko przy kotku)

Z biblioteki duszków wybieram litery z mojego imienia (nie ma tu polskich znaków, możesz je utworzyć wybierając Maluj (pędzel). Napisz literę sam.

Każda litera to oddzielny duszek.



4. Dla wszystkich:

Do każdego duszka ułóż skrypt. Zależy mi, że kiedy kliknę chorągiewkę zieloną (idź)
literki mają zmieniać efekt (kolor).

Zapisz tytuł: Moje imię i udostępnij projekt.  Link wyślij przez email do mnie.


Jeśli chcesz zobaczyć moje skrypty, zajrzyj do środka.



5. Dla chętnych:

Spraw, żeby literki, oprócz tego, że będą zmieniały kolor, zmieniały także swoją wielkość.


Zapisz tytuł: Moje imię i udostępnij projekt.  Link wyślij przez email do mnie.



Praca nie musi być identyczna. Ważne jest by było tło, twoje imię (lub pseudonim),
by literki zmieniały kolor oraz zmieniały wielkość.



Jeśli pojawią się trudności pisz (adres email) podałam rodzicom. Pomogę. Życzę miłej pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz